The Weekly Closeout: Supreme x Tiffany en waarom jaagt Staples nog steeds op Office Depot? | Detailhandelsduik

2021-11-16 15:48:04 By : Ms. Rain Diao

De luxe juwelier werkt samen met een van de populairste merken van streetwear, en Staples herhaalt dat het echt Office Depot wil kopen.

Het is weer een week geweest met veel meer retailnieuws dan er tijd in de dag is. Hieronder zetten we een aantal dingen op een rij die je deze week misschien hebt gemist en waar we nog steeds aan denken. 

Van het vertrek van de CEO van Clarks tot de kersttruien van KFC voor kippenemmers, hier is onze close-out voor deze week.

Minder is meer in Supreme x Tiffany-samenwerking

Tiffany, in zijn laatste poging om zijn sfeer bij te werken na de aankondiging van een campagne in augustus met Beyoncé en Jay-Z, sloot deze week aan bij cultmerk Supreme. 

Andere inspanningen van Tiffany om de afgelopen jaren te moderniseren - waaronder marketing voor koppels en mannen van hetzelfde geslacht, het creëren van ontwerpen om millennials aan te spreken en het introduceren van nieuwe niveaus van transparantie rond de inkoop van diamanten - zijn goed ontvangen. Maar sinds de legendarische Amerikaanse juwelier eerder dit jaar door LVMH werd overgenomen voor bijna $ 16 miljard, is zijn toenadering tot jongere consumenten assertiever en streetwise geworden. 

Deze week prezen Supreme en Tiffany elk hun samenwerking op Instagram, maar verder hield de aankondiging de zwijgzame benadering in van Supreme, wiens drops vaak plotseling verschijnen en snel uitverkocht zijn.  

Minder zeggen werkt misschien beter voor Tiffany dan de recente campagne, gericht op Gen Z, die zichzelf "niet de Tiffany van je moeder" noemt en een terugslag veroorzaakt.

De Supreme x Tiffany-collectie zilveren sieraden omvat oorbellen, een harthanger, parelketting, sterarmband, oorknopjes, sleutelhangers en een T-shirt waar het eenvoudige rode logo van Supreme in plaats daarvan te zien is in Tiffany's roodborstje eiblauw.

Clarks CEO verlaat eerste plek na minder dan een jaar

Victor Herrero, voormalig directeur van Zara en Guess, is na minder dan een jaar teruggetreden als CEO van het Britse schoenenmerk Clarks, zo bevestigt een woordvoerder van het bedrijf in een e-mail. Herrero blijft in de raad van bestuur, aangezien voorzitter Johnny Chen als interim-ceo intreedt terwijl het merk op zoek is naar de vervanger van Herrero. De verhuizing stelt Herrero in staat "bredere verantwoordelijkheden op zich te nemen binnen de LionRock / Viva China-groep van bedrijven", de nieuwe eigenaren van het merk sinds een jaar geleden.

"Victor heeft ongelooflijk werk verricht in een veel kortere tijd dan verwacht en geeft ons de unieke mogelijkheid om de volgende fasen van onze groeiplannen te versnellen", zei de woordvoerder, eraan toevoegend dat de versoepeling van de pandemie ook heeft geholpen. "De Clarks-activiteiten liggen op schema om de voorspelde inkomstendoelen te halen of te overtreffen, en onze schuld- en kasposities zijn de afgelopen maanden aanzienlijk verbeterd. De versoepeling van de pandemische beperkingen in onze belangrijkste markten en het sterke kostenbeheer in het verleden zes maanden hebben geleid tot het in korte tijd opleveren van een sterk verbeterde financiële positie."

Chen, die managing partner is geweest van het kantoor in Peking van zowel KPMG als PWC en vice-voorzitter is van Lionrock Capital, is sinds februari van dit jaar lid van de raad van bestuur van Clarks, aldus het bedrijf. Het is de laatste opschudding in de top van het bijna 200 jaar oude merk sinds de overname door private equity. Dat maakte een einde aan een al lang bestaand tijdperk van familiebezit, hoewel de familie Clark naar verluidt "een belangrijke aandeelhouder" in het bedrijf blijft. Ook in februari verlieten een aantal topmanagers het bedrijf abrupt, waaronder de vorige CEO Giorgio Presca, volgens verschillende nieuwsberichten.

Ikea verhoogt uurloon naar $ 16, breidt voordelen uit

Ikea heeft deze week aangekondigd dat het zijn aanvangsuurloon voor Amerikaanse werknemers heeft verhoogd tot $ 16, met lonen vanaf $ 17 of $ 18 per uur op sommige plaatsen, waardoor het gemiddelde uurloon op $ 20 komt. De loonsverhoging - die geldt voor fulltime, parttime, tijdelijke en seizoensarbeiders - gaat op 1 januari in.

De aankondiging komt op het moment dat anderen in de branche, waaronder Amazon, Walmart, Target, Macy's en Williams-Sonoma, hun eigen lonen hebben verhoogd.

Ikea zei dinsdag ook dat het zijn voordelenpakket heeft uitgebreid met ten minste vijf weken betaald verlof, onderwijsbijstand, back-up kinderopvang en zorg voor volwassenen, en "meer inclusieve voordelen voor de gezondheidszorg".

eBay lanceert een renovatieprogramma

Ebay heeft dinsdag de lancering aangekondigd van zijn Refurbished-programma, volgens een persbericht van het bedrijf. Het is een "nieuwe bestemming voor zo goed als nieuwe producten" waar shoppers toegang hebben tot opgeknapte artikelen van merken als Samsung, Dyson en Apple - allemaal ondersteund door een garantie van één of twee jaar. Het programma bouwt voort op het Certified Refurbished-programma van het bedrijf, dat vorig jaar debuteerde. 

Ebay Refurbished omvat meerdere, gestandaardiseerde staatsklassen (gecertificeerd gerenoveerd, uitstekend, zeer goed en goed), zodat shoppers een item kunnen kiezen dat het beste bij hun behoeften past. Verkopers worden doorgelicht om te voldoen aan prestatienormen. Producten worden geleverd met garanties, eBay's geld-terug-garantie, gratis verzending en gratis retournering van 30 dagen. 

Foot Locker breidt haar assortiment verder uit met een nieuw merk

Foot Locker lanceerde maandag samen met Don C een lifestyle-merk, genaamd All City door Just Don. Het nieuwe merk, dat "luxe stoffen en moderne streetwear combineert met een vintage esthetiek", komt slechts een paar weken nadat de atletiekketen een nieuw huismerk lanceerde, Lckr. De eerste collectie van All City by Just Don is woensdag uitgekomen, met producten variërend van $ 55 tot $ 150. De collectie tot nu toe omvat hoodies, T-shirts, shorts en bijpassende trainingsbroeken en jacks. 

"Net als Foot Locker is Don C zeer toegewijd aan de jonge, diverse gemeenschappen die we bedienen", zegt Bryon Milburn, senior vice president en algemeen directeur van Foot Locker, in een verklaring. "Hij loopt voorop op het gebied van moderne cultuur en mode, en door zijn smaak, zorg en vakmanschap te verlenen aan de All City by Just Don-lijn bij Foot Locker, kunnen we ons verder verbinden met de volgende generatie streetwear-enthousiastelingen."

Foot Locker heeft zijn kledingspel voor zijn merken opgevoerd, waarbij Eastbay begin oktober een nieuw huismerk lanceerde.

KFC onthult een trui voor kippenemmers

Het is een lelijk truienseizoen en dit jaar is de gebakken kipemmer van KFC de meest onverwachte deelnemer. Deze week introduceerde KFC de limited-edition Finger Lickin' Chicken Mitten Bucket Hugger. 

Zoals de naam al doet vermoeden, is de Bucket Hugger een gebreide trui die perfect past op een emmer KFC fried chicken. En dat is niet alles, consumenten kunnen de emmer erdoorheen klemmen en deze ingebouwde wanten krijgen. Het heeft een tweeledig doel, zei KFC: voor veilig vervoer en om de vingers daarbij warm te houden.

De tijd om een ​​Finger Lickin' Chicken Mitten Bucket Hugger te krijgen is helaas al voorbij. Het was beschikbaar op KFC.com en in de KFC-app van 9 november tot 11 november.

Van lelijke truien tot snoepgoed-geïnspireerde traktaties, Petco versterkt het feestelijke aanbod om iedereen in de stemming te brengen

Hoewel de pandemie deze feestdagen nog steeds aanwezig is, heeft het vaccin ertoe bijgedragen dat sommige tradities dit jaar terugkeren, namelijk bijeenkomsten met vrienden en familie. Maar als, nou ja, mensen zijn niet jouw ding, maak je geen zorgen, je bent niet de enige.

Volgens een recent onderzoek uitgevoerd door Petco, is bijna 80% van de ouders van huisdieren "het meest" opgewonden om de vakantie met hun huisdieren door te brengen dan hun menselijke gezinsleden. Om jou en je harige vriend in de kerststemming te brengen, heeft de winkelier feestelijke artikelen ingeslagen. Van hondenkauwsnoepjes in de vorm van een snoepgoed tot nieuwe bedden en plaids, het leven zal allesbehalve kemphaan zijn voor de beste vriend van de mens.

Maar daar houdt het plezier niet op: Petco verkoopt bijpassende hoeden en truien voor huisdieren en ouders van huisdieren, omdat blijkbaar niets de doorgewinterde eigenaren van gezelschapsdieren in verlegenheid brengt. Maar goed, die bijpassende outfits zullen in ieder geval van pas komen voor de foto's van de winkelier met het Santa-evenement van 28 november tot 18 december.

De procureurs-generaal van Nebraska en 38 andere staten onderzoeken de Acina fintech-eenheid van Rent-A-Center, die gespecialiseerd is in lease-to-own-financiering. Het bedrijf maakte bekend dat het een brief had ontvangen van de procureur-generaal van Nebraska met de mededeling dat er dagvaardingen of civiele onderzoekseisen met betrekking tot de staatswetten voor consumentenbescherming zouden komen. Dat is ongeveer alles wat we op dit moment weten. 

Rent-A-Center verwierf Acima eind vorig jaar voor $ 1,3 miljard in een poging om zijn lease-to-own-platform uit te breiden en om samen te werken met andere winkelnamen als financieringsaanbieder. Acima wordt ook onderzocht door het federale Consumer Financial Protection Bureau, dat meerdere verzoeken om informatie heeft gedaan, maar tot nu toe nog geen specifieke beschuldigingen tegen het bedrijf heeft geuit.

Dat is Macy's nieuwe startloon, bedoeld om werknemers te verleiden tijdens een krappe arbeidsmarkt en in een tijdperk waarin meer retailers dat cijfer aan werknemers aanbieden om een ​​voorsprong op leeftijdsgenoten te krijgen bij werving. In het algemeen is aangetoond dat een loon van $ 15 per uur armoede en ongelijkheid vermindert en de geestelijke gezondheid en de productiviteit van het bedrijf verhoogt.

Macy's biedt werknemers ook een studieschuld zonder schulden en een extra flexibele betaalde vakantie. 

Hoe zit het met Staples en Office Depot?

Maanden zijn verstreken sinds de moedermaatschappijen van de winkels van Office Depot en Staples voor het laatst hun plannen herhaalden. Staples wil de consumentenactiviteiten van ODP Corp. (Office Depot) kopen, de laatste wil onafhankelijk blijven en zijn retailactiviteiten afsplitsen in een op zichzelf staand bedrijf. Onlangs hebben beide opnieuw hun verlangens hersteld. 

Staples heeft een persbericht uitgegeven dat er sinds juni niets is veranderd - het wil nog steeds de consumentenactiviteiten van ODP kopen voor $ 1 miljard in contanten, en het heeft met de overheid samengewerkt om ervoor te zorgen dat de deal door handhavers van de mededingingsautoriteiten zou komen. Ondertussen beweegt ODP mee met zijn spin-offplannen, waarbij het meest recentelijk Kevin Moffitt, momenteel chief retail officer van ODP, wordt benoemd tot CEO van Office Depot zodra het vrij is van de moedermaatschappij. Het bedrijf verwacht dat de spin-off volgend jaar wordt afgerond.

Zal ODP van gedachten veranderen? Zo niet, kan Staples dan verder gaan en weer leren liefhebben? De tijd zal het leren.

Arhaus maakte de prijs bekend van zijn IPO van 12,9 miljoen aandelen tegen $ 13 per aandeel.

Knelpunten van fabrieken tot vrachtschepen betekenen minder voorraad en minder kortingen voor het seizoen.  

Blijf op de hoogte van het verhaal. Abonneer u op de gratis dagelijkse nieuwsbrief van Retail Dive

Behandelde onderwerpen: retailtechnologie, e-commerce, in-store operations, marketing en meer.

Abonneer u op Retail Dive voor topnieuws, trends en analyses

Behandelde onderwerpen: retailtechnologie, e-commerce, in-store operations, marketing en meer.

Arhaus maakte de prijs bekend van zijn IPO van 12,9 miljoen aandelen tegen $ 13 per aandeel.

Knelpunten van fabrieken tot vrachtschepen betekenen minder voorraad en minder kortingen voor het seizoen.  

Ontvang de gratis dagelijkse nieuwsbrief die wordt gelezen door experts uit de branche

Behandelde onderwerpen: retailtechnologie, e-commerce, in-store operations, marketing en meer.

De gratis nieuwsbrief met de belangrijkste krantenkoppen in de branche

Behandelde onderwerpen: retailtechnologie, e-commerce, in-store operations, marketing en meer.